un weekend la Lepsa... jurnal de bord

PS Anticipat: daca mergeti cumva, undeva, sau faceti vreo excursie undeva, sunati-ma ca-s doritor. sau poate doar la teatru sau film. eu ma inscriu chiar daca nu am bani, fac eu rost:D

cum se face ca de la Bucuresti la Lepsa sunt 260 de km si eu am facut in acest weekend 1000 de km? pai fiti atenti ce s-a intamplat... Am plecat spre Lepsa vineri pe la 9 seara. nu pun poza ca nu e nimic interesant la acest drum si cu atat mai putin pentru ca a plouat. eram in masina cu Marian (varu) si Miky, preitena lui de la CT. fericit ca mi-am reparat cdul-auto, am scos cd-urile mele vechi cu jazz sau prince si i-am inebunit cu muzica mea:)) am ajuns pe la 1 noaptea in Lepsa. fix inainte de cabana am dat, pe drum, de o vulpe. in mijlocul soselei. manca o gaina:))) ca vaca, vulpea, pur si simplu nu se misca. pana ne-am dat seama sa scoatem aparatul foto se hotarase sa plece, speriata ca-i furam clocitoarea.
La Lepsa, cabana era pregatita de oaspeti. se facuse focul la centrala, camerele erau pregatite, caloriferele frigeau si alexandrionul era in pahare. Vivi, (varul meu pe care nu l-am vazut pana atunci) era obosit si a plecat mai repede la culcare iar noi am ramas la povesti pana la 3 cu nea Vali. dupa un somn incredibil de bun si "muntos" m-am trezit pe la 10. jos, la bucatarie, masa era servita... ochiuri (de taran) cu "cramvushi" si iaurt... o daaaaa!!!! dupa ce am bagat in noi ca dupa foametea din 33 am plecat spre rezervatia de pe Tisita. inainte de asta m-am jucat cu Ursu:D

rezervatia este foarte mare dar doar o parte poate fi vizitata pentru ca in rest e plina de carnivore mari:D. nu am vazut in viata mea o apa de munte mai limpede si mai curata decat Tisita. era exact cum povestea batranii ca era bistrita odatata... unde era mai adanca era un pic albastruie si peste tot se vedea "fundul" apei. si era un fund extrem de sexy. stiti de ce? pentru ca era plin de pastravi. inotau pastravii pe langa mine de belea si eu imi bagam unghia in gat de ciuda ca doar ma uit... cam asa era pe Tisita:

ne-am intalnit si cu un grup de vanatori frantzuji si apoi am facut niste poze mai hartistice. oricum poti sa fii varza, la cat de frumos era peisajul iesea arta orice poza alb negru sepia sau oricum o faceai. de nervi, ca vedeam pastravi pe langa mine, (i-am si poza dar mi-e lene sa pun poza un photoshop sa va arat pestele ca nu are zoom asa bun) m-am dus la pastravaria lepsa (infiintata 1955):

m-am dus la tantea aia si ne-a scos 3 pestiuci frumosi (cam mari) pe care mi i-a si curatat si pe care am dat 20 de lei (ca atat era kila de peste). ii am la Bucuresti si abia astept sa ii fac si sa-l invit pe Marian la un peste la mine:

am trecut pe la vila sa mai ciugulim ceva. prin spatele vilei trece Putna. vila este foarte aproape de cascada Putnei numai ca pe celalt mal;). o priveliste de iti taia respiratia. iti reveneai cand te lovea mirosul gratarului. ma intorc la gratar imediat. mai intai am mers un pic pana la Cascada Putnei:D eu am mai fost o data la cascada la inundatiile din 2005 sau 2006 parca era anul. atunci nu prea intelegeai nimic din cascada pentru ca era un fel de Niagara si nici nu te lasau sa cobori pana jos la cascada pentru ca apa urcase pana prea sus si era "danger" sau "achtung" sau cum se spune:)))). nu stiu ce se intampla cu mine, poate de la aerul de munte, dar a inceput show-ul in cap'shor-ul meu. am coborut ca la pompieri pana la cascada:D

cam asa arata cascada si in halul asta aratam eu:))

cascada aia imi facea pofta sa fac un pipi si dupa ce l-am executat, m-am gandit cum ar fi sa faci un pic cam cat cascada? am incercat si varianta masculina si cea feminina de "pipi cascada"

sau:

nu se putea daca nu faceam un "michael" si am facut... era cazul...

apoi a venit un grup sa se pozeze cu putna la cascada si a trebuit sa ne facem si noi poza de grup. numai ca eram singur in poza mea de grup:)) nu va pot arata poza pt ca e un group hugggg solo:)) urcam spre masina si am dat de frunze uscate si mi-am amintit de Buhusi si a fost cazul sa fac un alt "michael", dar cu frunze:D

mi-am adus aminte de rocky balboa si am zis sa ma pregatesc pentru olimpiada de mici de deseara si mi-am inchipui "the eye of za tiger":))

am mers apoi la tunelul auto dintre Tulnici (pentru cunoscatorii din grupa mea de la facultate:)) ) si Lepsa. nu m-am putut "tine" si m-am cocotat sus pe tunel. ultima data cand vazusem zona era acoperit totul cu bolovani cazuti de pe munte.... am si poza aia numai ca e pe hartie;)

dupa ce am mai pozat urme de laba de urs:D si ne-am plimbat de colo colo ca naucii, am luat o roata de cascaval de la o babuta si ne-am minunat de denumirile pensiunilor etc. am ajuns la o pensiune care arata intr-un mare fel... cam asta e o "monstra":

sau asa ceva...

desigur ca aveau si niste "catelushi"

sa nu ne intelegm gresit. nici cu pensiune lu Vivi nu mi-e rusine. arata foarte fain si cu putna langa si gratarul ala nebun, o cabanuta afara pentru petreceri nebune, casuta in copac pentru copii si Ursu e de mare exceptie:

apropo de gratar... se facea seara. inainte, la pranz, am mancat o tochitura moldoveneasca cu carnita, oua, mamaligutza, branza ... offff... nu mai puteam. am bagat si un somnic de o ora in miros de lemn in camera 2... camera mea... caldura e altfel in cabana de lemn... m-am trezit, am batut pe absolut toata lumea la penis de masa (pana si pe ceilalti turisti cazati) si ne-am adunat la gratar unde urmau sa se faca micii de porc si cei de vita si oaie (pentru cunoscatori):

dupa masa am mai jucat tenis de masa, am cantat la ukulele si muzicuta, am ramas de povesti despre K1 cu alunele din farfurie la umbra copacului numit Tuborg. am adormit pe la 5 pe muzica din psp-ul meu ce baga dire straits si asta se potrivea cu lemnul din camera;)
a doua zi am mers pana la manastirea Lepsa:

cand am plecat de la manastire am dat de un grup infractional de bloca strada si am stat blocati cateva minute bune, amenintati de bobite mici, negre si mirosirtoare. asta e grupul:

acesta este liderul grupului. era beat si ne vorbea ceva despre cum e oaia la gratar sau pastrama. greu de urmarit:))

am plecat spre bucuresti. dar nu oricum. dupa cum NU ma stiti, mie nu imi place deloc sa merg de 2 ori pe aceeasi ruta. adica, daca plec pe o ruta, incerc pe cat posibil sa ma intorc pe alta. de la Lepsa am plecat spre targul secuiesc. sunt in jur de 60 de km si sunt superbi. e aproape tot asfaltat proaspat si arata ca la o emisiune de top gear. mi-a placut la nebunie drumul asta si abia astept sa ma intorc pe el. tot drumul pe marginea soselei era zapada. asa ca am oprit ca sa ne batem un pic cu zapada:))

eram super stresati si cu inima de purice pentru ca nu mai aveam benzina si mai era mult pana la benzinarie. intr-un final am ajuns la Tg Secuiesc unde am alimentat la o benzinarie unde, la cealalta pompa, un "baietash" isi umfla rotile... el este:

cred ca e nevoie de un zoom:D

ideea era ca daca am venit pe ruta bucuresti-buzau-focsani-lepsa sa ma intorc pe ruta lepsa-tg secuiesc-brasov... de aici incepe partea frumoasa. am luat-o pe ruta cheia-valenii de munte-ploiesti-bucuresti... ca sa vad Ciucas-ul inca o data. imi era dor de el si vroiam sa il vad si din Cheia. dar pana acolo mai intai am trecut prin Brasov. am spus-o de multe ori dar mai spun o data, este orasul meu preferat alaturi de Piatra Neamt desi, deocamdata, mai degraba m-as muta in Brasov decat Piatra:))) am zis sa ne oprim sa vizitam piata si facem si 2-3 poze. mai intai "za black church", ca aia sylver e la bucuresti:)))

asta e piata:

era atat de frumos incat am zis ca e cazul sa fac un "michael":)))))))))

am plecat din brasov cu zambetul pe buze si cu un alt cd in casu' auto... eram in al-9-lea cer ca urma ruta ce imi place... brasov-pasul bratocea. era ceata dar asta a scos artistul din Marian:))

sau...

de acolo a inceput alta aventura. de fapt nu era destul. nu era si un pic de piper la final. asa incat, pentru ca am stat 40 de minute sa intru in Bucuresti, nu am mai prins trenul pentru Miky sa plece la CT. asa incat am gasit solutia. am plecat noi la Cernavoda sa prindem trenul din urma... surpriza, l-am prins. am plecat la 8 din bucuresti si am facut 90 de minute pana in gara cernavoda. ei au ramas sa astepte trenul si eu am plecat la Ion (John pt cunoscatori) unchiul meu. s-au bucurat foarte tare pentru ca i-am vizitat si au trezit copii, am facut poze (pe care le astept inca) si mi-au dat senvishuri si conserve, salata de beof si bani... m-am intors la gara si am vazut un peisaj extraordinar.... podul Sf Maria peste Dunare la Cernavoda... e luminat si arata superb... luminile orasului si a podului mi-au amintit de Orsova... foarte frumos numai ca aparatul nu mai avea baterii.
deci ma intorceam acum acasa... era ora 11 noaptea si plecam din cernavoda cu Marian spre Bucuresti.... am orpit la o benzinarie de aia noua: Litro (fost rompetrol sau ceva) si am mai ras si acolo o tona de consumul meu de la masina... se vedea cu ochiul liber cum cadea acul de la rezervor:)))) spre casa am mai ras, am mai atzipit (mai ales marian) si asa am ajuns fiecare la casa lui la 1 noaptea dupa 1000 de km de sosea si drum forestier, poze faine si amintiri zupper.... abia astept alta iesire.. propuneri ceva?... (promit sa fac un "Michael" cand ne vedem:)) )