Cronica de film - NYMPHOMANIAC VOL I

Am vazut Nyphomaniac - volumul I, deocamdata.

L-am vazut nu pentru ca sunt un fan al lui Lars Von Trier ci din cauza controverselor starnite. Ca sa fiu sincer am cazut in capcana intinsa de regizor si de producatori care si-au dorit un scandal astfel incat lumea sa vada filmul .. de curiozitate. Ceea ce s-a si intamplat cu mine.. sunt slab, recunosc:))

Ma asteptam la altceva... stiam despre ce e vorba stiam ca este povestea unei nimfomane dar cred ca nu e asta.. sincer cred ca ea este mai mult sociopata decat nimfomana. Interesant este ca am intalnit nimfomane dar nu in pat.. asa a fost sa fie, le-am ratat si spun asta nu pentru imi doream inca o femeie la lista (mai ales una pentru care nu trebuie sa lupt eu - o conceptie de barbat.. stiu sunt naiv in sensul asta) si pentru ca acum puteam sa vad filmul mult mai informat.. ma refer la studiu de caz. Nu scriu aici ca sa va atrag in aceeasi capcana in care am cazut eu sa va uitati la film de curiozitate. Sincer nu cred ca e un film prost dar nici bun. Este sub asteptarile mele.
Multi au zis ca e sub asteptarile lor pentru ca nu e destul de porno doar ca eu nu ma refer la asta... nu ma asteptam la porn dar ma asteptam de exemplu la o descrire mai amanuntita a trairilor, a unor motivatii pentru care ea are , asa cum spune, dorinta. Ea nu simte dragoste ea simte dorinta.(cel putin asta este crezul de la care pleaca filmul).. dar nu o explica.. ma asteptam ca sa INTELEG nimfomana mai bine dupa acest film dar cum sa inteleg o nimfomana care tot filmul nu simte si se revolta impotriva iubirii.. ea simte doar dorinta si nu e miscata de nimic in jurul ei... poate minti orice fara nicio schitare a unui gest. Eu credeam ca nimfomana este cea care nu se poate abtine indiferent de sentimentele pe care le simte.. Ba mai mult mai asteptam si la un fel de combinatie de 50 shades of grey si sa vad cum imi explic mai bine ce simte fizic.. de ce face astea pt ca simte dorinta.. de la ce pleaca? cum simte ea orgasmele ca ma gandesc ca le simte la naiba si in film e ciudat ca ea face de multe ori astea TOTAL plictisita si din revolta nici macar din Placerea de a face sex ceea ce cred ca este de fapt unu din motoarele unei Nimfomane, nu?
Nu stiu daca ma fac inteles dar e vorba poate de perceptie si de asteptari.. Sau poate e doar un film medicru cu un marketing Foarte bun si un cast exceptional care duce granitele filmului pana acolo unde sexul si sexualitate sunt vazute ca unelte lipsite de sexualitate.. sau, mai bine spus.. sexul, desi explicit, este atat de revoltat/revoltator utilizat incat nu iti provoaca altceva decat.. mila.. nu poti spune ca e un film unde te simti excitat sau intrigat... Ba chiar am simtit nevoia de o pauza pe la mijloc ca sa ma uit la altceva pentru ca intelegeam directia filmului si .. era evident..
Ca tehnica de filmare.. nimic oau..
Casting: Superb.. bine alesi si ...on the edge!
Metoda de lucru - aici e altceva.. modul de redare a sexului (dupa cum am mai spus) desi explicit.. devine uneori tehnic .. dar Fain lucrat.. adica aici trebuie sa spun ca ideea de Realistic este dusa la rang de prioritate a filmului pana la suprarealism.
Buna paralela cu pescuitul dar dubios cum interlocutorul ei ii gaseste Scuze pentru orice face..
Muzica de la inceput si final e Idioata nu are Nicio legatura cu nimic... sa nu aud argumente de genul "asa a vrut".. a vrut un cacat! se puteau gasi 1000 de alte metode de a te aduce in ideea filmului sau de a arata ca te socheaza ... de exempu irreversible care e un film genial desi e scabros si mai dur ca orice am vazut in viata mea.

Ma gandesc daca eu, ca actor, puteam sa lucrez la un asa film daca puteam sa trec peste prejudecati.. cred ca da.. mi se pare o provocare mare pentru mine si as fi facut-o si as fi aparut cu burta chiar.. as fi vrut sa fiu un personaj mai "carnal".. cu mai mult par pe mine.. ca toate din film care sunt extrem de realiste si cu unghiile nefacute.. asta mi-a placut foarte mult si este realistic in aceasta zona.. ba chiar este interesant sa ma gandesc cum este sa fii regizor.. sa le explici ce vrei si cum sa faci ca un sex oral sa fie asa realistic in mizeria in care a fost prezentat (in tren cu japca) .. foarte tare si deci aici cred ca este geniul lui Lars .. nu in film in sine si nici povestea trasa de par...

Se pare ca am scris cam mult dar ma intriga mai tare acum sa fi lucrat ca regizor la un asa film decat actor si DA as fi vrut sa fac un asa film pentru ca mi se pare extraordiar sa redai si sa reusesti sa comunici asa bine cu actorii astfel incat totul sa fie atat de romantic cinematografic intr-o poveste pe cat de intriganta pe atat de "stomacala"...

Am si vol II al filmului... cum ar fi sa astept 2 saptamani ca sa il vad pe tren langa 2 babute simpatice si fara casti..:)))